Általános szerződési feltételek
verzió: 2023.10.25.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.hod-industrial.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető online áruház igénybevételének vállalkozások általi (továbbiakban: Partner) használatának feltételeit. Partner személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat Vállalkozás iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető. Vállalkozás semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeken a Vállalkozás rendelkezésre áll.
Partner a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
- A VÁLLALKOZÁS
Név: |
HÓD Industrial Solutions Kft. |
Székhely, levelezési cím: |
2092 Budakeszi, Présház utca 5. |
Személyes átvétel helye: |
2092 Budakeszi, Présház utca 5. |
Telefonszám: |
+36 23 920 940 |
E-mail: |
|
Adószám: |
14320112-2-13 |
Cégjegyzékszám: |
13-09-161394 vezetve a Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróságánál |
Vezető tisztségviselő |
Hodász Gábor Ferenc ügyvezető |
Számlavezető bank, Bankszámlaszám: |
K&H Bank (HUF): 10409015-50504852-48491009 |
Tárhely Vállalkozás: |
Websupport Magyarország Kft. (www.ezit.hu) Székhely: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22. Adószám: 25138205-2-41 Cégjegyzékszám: 01-09-381419 |
- ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) alkalmazandók mindazokra a szerződésekre, amelyek a HÓD Industrial Solutions Kft. mint Vállalkozó – továbbiakban: Vállalkozó és megrendelője között (a továbbiakban: Megrendelő) jönnek létre. Az ÁSZF által nem szabályozott esetekben a magyar jog, elsődlegesen a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv rendelkezései irányadóak.
Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
A jelen ÁSZF-től való eltérés csak a felek kifejezett, erre irányuló akaratával, kizárólag írásbeli formában érvényes. Amennyiben az ÁFSZ és az Egyedi Szerződés feltételei egymástól eltérnek, abban az esetben az Egyedi Szerződésben foglalt feltételek az irányadóak. A jelen általános szerződési feltételekben meghatározott szerződéses tartalom, azaz az általános szerződési feltétel akkor válik a Vállalkozó és a Megrendelő között megkötésre kerülő szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta.
A Vállalkozó külön tájékoztatja a vele szerződő felet arról az általános szerződési feltételről, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, kivéve, ha megfelel a felek között kialakult gyakorlatnak. Külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről is, amely eltér a felek között korábban alkalmazott feltételtől.
Az ÁSZF teljes tartalma a www.hod-industrial.hu weboldalon elérhető.
Az általános szerződési feltételek ütközése esetén a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 6:81.§ rendelkezései az irányadóak, miszerint, ha az általános szerződési feltételekre utalással közölt ajánlatot a másik fél saját általános szerződési feltételeivel fogadja el, és az általános szerződési feltételek egymással nem ellentétesek, mindkét fél általános szerződési feltételei a szerződés részévé válnak. Ha az általános szerződési feltételek nem lényeges kérdésben eltérnek egymástól, a szerződés létrejön, és az egymással ellent nem mondó általános szerződési feltételek válnak a szerződés részévé. Ha az általános szerződési feltételek között a szerződés lényeges kérdésében van eltérés, a szerződés nem jön létre.
- FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK
3.1. Felelősség
Partner a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Vállalkozó kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Partner köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Partner teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Vállalkozó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozás jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Vállalkozások oldalaira vezetnek. E Vállalkozások adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Vállalkozás nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Partner elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Partner államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a Partner a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Vállalkozásnak. Ha a Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Vállalkozás és Partner között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Partner törli a regisztrációját, vagy ha a Vállalkozás törli a Partner regisztrációját.
3.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Vállalkozás a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából a Vállalkozó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Vállalkozás fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.hod-industrial.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Vállalkozás által foglalt minden más domain névre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Vállalkozás adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Vállalkozás külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Vállalkozás által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Vállalkozás adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
- A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
4.1. Regisztráció
A Honlap tartalmának jelentős része elérhető mindenki számára, regisztráció nélkül, böngészhet és árajánlatot is kérhet a látogató. A termékek ára és az aktuális raktárkészlet azonban csak regisztrációt követően látható, és a webshopban történő vásárlás feltétele is az érvényes regisztráció.
Webshopunk kizárólag vállalkozásokat (B2B) szolgál ki, magánszemély vásárlókat nem.
Regisztrálni a Honlap felső menüjében megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a Honlap alján található „Elküldés” gombra kattintást követően tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia:
– cégnév,
– székhely adatai
– adószám,
– kapcsolattartó neve,
– e-mail cím,
– telefonszám,
– szállítási cím, telephely adatai.
A regisztráció jóváhagyáshoz kötött. A regisztrációs kérelem elküldését követően a Vállalkozásnak jóvá kell hagynia a regisztrációt és egyidejűleg engedélyezi a belépést a Honlapra. A jóváhagyásról a Vállalkozás emailben értesíti a Vásárlót, aki ezt követően bármikor be tud jelentkezni a Honlapra.
A sikeres regisztrációt követően, Partner a Honlap tetején található „Bejelentkezés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) tud belépni a Honlapra.
Partner jogosult a regisztrációját bármikor törölni e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Vállalkozás haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Partner felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Partner a felelős. Amennyiben Partner tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavakhoz jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Vállalkozást.
Partner vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A Partner köteles a cégével kapcsolatban bekövetkezett változásokat (adószám változás, székhelyváltozás stb.) módosítani a felhasználói fiókjában a „Fiókom” menüponton belül. Ha a Partner a változásokról nem értesíti a Vállalkozást és a Vállalkozás esetleg rossz helyre szállít, nemzetközi adószám megszűnése esetén nettó áron történő hibásan számláz, stb, minden felelősség a Partnert terheli.
4.2. Megrendelés
A Honlapon történő regisztrációt, majd bejelentkezést követően a Partner megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre. Partner a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Honlap felső menüjében böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. Vásárlónak lehetősége van a Honlap tetején található kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Partner keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti. Partner a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
Partner a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni a termék mennyiségét, a mennyiség pontos beírásával. A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Partner a Honlap jobb oldalán, a kosár ikonra kattintva ellenőrizheti. A kosár ikonra kattintva a Partnert a kosár felületre navigálja a Honlap. A kosár felületen a Partner részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, a szállítás költségét, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét.
Ezen a felületen a Partner még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a szemetes ikonra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával, melyet a „Módosít” feliratra kattintva frissíthet.
A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással a Partnert a pénztár felületre navigálja a Honlap. Partner ezen a felületen ki tudja választani, hogy milyen címre kéri a termék kiszállítását, illetve, ha egy korábbi megrendelés során megadott címtől eltérő címre kéri, akkor az „Új cím” feliratra kattintva másik szállítási címet is megadhat. Ezt követően a Partner i tudja választani a kívánt fizetési és szállítási módot a megadott lehetőségek közül.
Ha a Partner minden szükséges adatot megadott, akkor a megrendelés elküldése előtt minden esetben gondosan ellenőrizze a megadott adatok helyességét. Ha mindent rendben talált, akkor ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et illetve az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Az oldal alján található „Rendelés elküldése” gombra kattintást követően pedig, Partner véglegesen elküldheti a megrendelését. Vállalkozás a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben, értesíti a Vásárlót, ahol a megrendelés azonosítója is megtalálható.
Megjegyzést is fűzhet megrendeléséhez, illetve kérhet részkiszállítást a „Részkiszállítást kérek” felirat előtt található jelölőnégyzet kipipálásával. Ez esetben a Vállalkozás felveszi a Partnerrel emailben vagy telefonon a kapcsolatot a részkiszállítás részleteinek egyeztetése érdekében. A rendelés feladása tehát a „Rendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Partner részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A megrendelésének állapotát a Partner a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti a felhasználói fiókján belül, a „”Rendeléseim” feliratra kattintást követően Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
4.3. Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára nettó vételár, az általános forgalmi adót nem tartalmazza!
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költséget cégünk nem számít fel.
A termékek ára attól függően kerül magyar forintban vagy Euróban feltüntetésre, hogy a Partner a felhasználói fiókjában, a „Fiókom” menüpontban melyik pénznemet választotta.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is.
4.4. Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Vállalkozás részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a saját fiókjában („Fiókom”).
4.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Partner által elküldött ajánlat megérkezését a Vállalkozás késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Partner részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Partner által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha Partner rendelését már elküldte a Vállalkozás részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Vállalkozás felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Partner mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Vállalkozástól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. E visszaigazoló e-mail Vállalkozás részéről a Partner által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Vállalkozás és Partner között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
4.6. Fizetés
Fizetés készpénzben (csak forintban lehetséges!) utánvétellel a futárnak vagy a személyes átvétel során: amennyiben a Honlapon megrendelt termék utánvéttel kerül kiszállításra Partner a megrendelés végösszegét közvetlenül a futárnak teljesíti készpénzben. Ha a termékeket személyesen veszi át a Partner a vállalkozás székhelyén, úgy az összeget készpénzben az ugyanott működő pénztárba fizeti be. Kártyás fizetésre nincs mód.
Készpénzes fizetésre csak forintos számlák esetén és magyar forintban van lehetőség!
Előre utalás: ez estben a Vállalkozás előlegbekérőt küld a Partner részére. A Partner az előlegbekérőn szereplő összeget köteles előre elutalni a Vállalkozás számlájára. Az előre utaláshoz szükséges adatokat, így különösen Vállalkozás bankszámlaszámát, a megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail is tartalmazza.
Amennyiben az előlegbekérőn a fizetendő végösszeg 100 %-a bekérésre kerül, a termék kiszállítására a beérkezett előleg banki jóváírása és könyvelése után kerülhet sor.
Átutalás: Partner a megrendelt termékek átutalással fizeti meg a Vállalkozás részére. Ezen fizetési mód választása esetén a Partner mindenképp várja meg, amíg a Vállalkozás visszaigazolja a megrendelést, addig semmiképp ne indítsa el az utalást. Átutaláskor a megjegyzés rovatban a számla sorszámát vagy a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti. Vállalkozás a megrendelt terméket a vételár számláján történő jóváírását követően adja postára vagy adja át a futárnak és értesíti a Partnert arról, hogy megrendelése mely napon kerül kiszállításra.
4.7. Számlázás
Vállalkozás a megrendelt termékek kiszállításakor a Partner részére számlát állít ki. A számlát a Partner által a regisztráláskor megadott e-mail címre küldjük el hiteles e-számlaként (hash kóddal ellátva). A beérkezett előlegekről a banki jóváírást könyvelésekor azonnal (legfeljebb 3 munkanapon belül) előlegszámlát készítünk.
4.8. Termékek kiszállítása
Vállalkozás a megrendelést az értesítéstől számított 5 munkanapig tartja fent a Partner részére. Ha a Partner nem veszi át a terméket ez idő alatt vagy nem jelzi, hogy 5 munkanap alatt nem tudja bizonyos okok miatt a terméket átvenni, akkor a Vállalkozás törli a megrendelést és az adott terméket továbbértékesítheti. Ha a termék árát a Partner átutalással vagy előre részben vagy egészben kiegyenlítette, akkor a Vállalkozás az 5 munkanap lejártát követő legfeljebb 10 munkanapon belül visszautalja a Partner részére a kifizetett vételárat.
Személyes átvétel
A megrendelések személyes átvételére a Vállalkozás székhelyén van lehetőség nyitvatartási időben.
Kiszállítás futárral
A megrendelések kézbesítését futárszolgálatok végzik munkaidőben. Az időpont tekintetében a futár saját szabályzatának megfelelően egyeztet a címzettel. Ez Vállalkozásunk hatáskörén kívül esik.
Amennyiben Partner munkaidőben (8-17 óra között) nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Partner biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.
Amennyiben a Partner a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg. A Partner által kifizetett kiszállítási díj ugyanazon megrendelésre vonatkozóan kétszeri kiszállítást foglal magában, ezért, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a 3. kiszállítást a Vállalkozás csak akkor kísérli meg újból, ha a Partner a kiszállítás költségét átutalja a Vállalkozás részére és a kiszállítás díja a Vállalkozás számláján jóváírásra került. Ez a rendelkezés nem érvényesül abban az esetben, ha a kiszállítás a Vállalkozásnak felróható okból hiúsul meg.
Ha a Partner sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Vállalkozás díjmentesen biztosítja.
4.9. Szállítási költségek
Partner a szállítás költségeiről a Honlap láblécében a „Gyakran Ismételt Kérdések” -re kattintva talál részletes tájékoztatást.
4.10. Szállítási határidő
A raktáron lévő termékeket 1-2 munkanapon belül szállítjuk.
Azok a termékek, amelyek épp nincsenek saját raktárunkon, várhatóan 7-14 napon belül szállítjuk, a gyártó raktárkészlet függvényében. A várható szállítási határidőről visszaigazolást küldünk a regisztrációkor megadott e-mail címre.
Magyarország területén kívülről történő megrendelés és külföldi szállítási cím esetén esetében érdeklődjenek ügyfélszolgálaton a email címen.
- ELÁLLÁSI JOG
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő vásárló a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Korm.rendeletben meghatározott feltételek esetén elállhat a szerződéstől. Azonban tekintettel arra, hogy a Vállalkozás fogyasztókat nem, kizárólag vállalkozásokat szolgál ki a webáruházában, így az elállási jog a Partnert nem illeti meg.
Cégünk lehetőséget biztosít arra, hogy téves vevői rendelés esetén a termékeket csak előzetes gyártói jóváhagyás után, érintetlen állapotban, eredeti csomagolásában és 15% szállítási és újra-raktározási költség megfizetése mellett visszaveszi. A visszavétel minden esetben cégünk írásos beleegyezését követően lehetséges.
- SZAVATOSSÁG
6.1. Kellékszavatosság
Partner a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Nem fogyasztóval (vállalkozás) kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Partner – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Partner által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Partner nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Partner is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Partner a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot. Partner köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozással. Partner közvetlenül a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Partner igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Partner részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Vállalkozás bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Partner által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Partner köteles bizonyítani, hogy a Partner által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Partner a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
6.2. Jótállás
A Vállalkozás nem értékesít olyan terméket, amely nem értékesítésére fogyasztói szerződés megkötésének keretében kerülne sor és fogyasztókat nem szolgál ki. Az értékesített áruk köre nem tartozik az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá.
Azonban abban az esetben, ha valamely termékre a Vállalkozás jótállást biztosít, a jótállás időtartamáról, illetve annak feltételeiről a Honlapon vagy megkeresés esetén emailben, vagy telefonon tájékoztatást nyújt.
6.3. Szavatossági igények érvényesítése
A Partner a szavatossági igényeit írásban, a Vállalkozásnak címezve a közzétett elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Vállalkozás felé.
- JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Partner a termékkel vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos kifogásait a Vállalkozásnak címezve a közzétett elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő. Vállalkozás a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Partner a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel. Vállalkozás a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni; Vállalkozás a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Vállalkozás az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Vállalkozás a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Vállalkozás az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Vállalkozás és Partner között esetlegesen fennálló jogvita Vállalkozással való tárgyalások során nem rendeződik, úgy a Partner jogosult bírósági eljárást kezdeményezni.
- AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA
Vállalkozás jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023.10.25. és visszavonásig vagy módosításig hatályos.
Hodász Gábor Ferenc
ügyvezető