30 éve a hazai forgácsolóiparban – A HÓD Industrial története

Miben rejlik egy sikeres, második generációs családi vállalkozás titka? Milyen a hazai fémmegmunkálás helyzete kereskedői oldalról? Az immáron 30 éve fennálló, és egyre fejlődő cég történetéről és sikereiről a vezetőkkel és egyben tulajdonosokkal, Hodász Tiborral és Hodász Gáborral beszélgettünk.

Milyen gondolat alapján indult a cég?

Hodász Tibor: Viszonylag tipikus sztori volt ez a kilencvenes évek elején. A széteső ipari és mélyrepülésben lévő gazdasági helyzetben, akinek egy kicsit több lehetősége volt, vagy ambiciózusabb volt az átlagnál, az igyekezett belevágni valamiféle vállalkozásba. Nem is az az érdekes, hogy édesapánk ebbe belevágott, hanem az, hogy ez a vállalkozás 30 évvel később még mindig működik. Ezzel szerintem mindenképpen kiugrunk a mezőnyből. Akkoriban édesapánk a Ganznál volt beszerző és nagyon sok céget ismert, tehát megvolt a kapcsolati tőke. Ismerte a beszállítókat, és ezt egyfajta menekülő útvonalként használta ki. Mi persze középiskola alatt még nem sok mindent fogtunk fel ebből, talán annyit, hogy édesapánk sokat agyalt és dolgozott, próbált a vízfelszínen maradni. Az ő generációja az, akik beleálltak és csinálták a dolgukat. Szerintem nagyon sok cég indult el akkoriban hasonló körülmények között.

Hodász Gábor: Amit felfogtunk, az a végtelen sok belefektetett munka, hiszen nagyon sokat dolgozott. Számára mindig nagyon fontosak voltak a személyes kapcsolatok és a hosszú távú stratégia, legyen szó vevői, beszállítói, vagy munkatársi kapcsolatról. Mindig hosszú távra tervezett, és hosszú távban gondolkodott. Az ő stratégiai gondolkodása volt az az alapkő, ami ezt a 30 évet meghatározta, és ez az, amit nekünk is átadott.